آیا می دانید ؟
صفحه 1 از 9 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 86

موضوع: آموزش کاربردی اکسس 2010 از مقدماتی تا پیشرفته Access 2010

  1. #1

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    آموزش کاربردی اکسس 2010 از مقدماتی تا پیشرفته Access 2010

    آموزش تصویری و کاربردی اکسس 2010 با مثال قابل دانلود از لینک مستقیم

    Access2010.jpg

    آموزش کاربردی اکسس 2010 از مقدماتی تا پیشرفته Access 2010
    در این تاپیک به آموزش آفیس 2010 بصورت فارسی و کاملا کاربردی پرداخته می شود
    hk[lk ohk,hn'd ;,i;k انجمن خانوادگی کوهکن

    اکسس 2010 - آموزش فارسی اکسس 2010- آموزش اکسس 2010
    ویرایش توسط parviz : شنبه / ۲۵ خرداد / ۱۳۹۲ در ساعت ۰۰:۴۸
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

  2. #2

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    عناوین مطالب آموزشی برنامه نویسی اکسس 2010

    عناوین مطالب آموزشی برنامه نویسی اکسس 2010

    معرفی اکسس

    Access چيست؟
    شروع کار با Access
    آشنايي با پنجره Office
    آشنايي با محيط Access
    آشنايي با پانل Navigation
    استفاده از کمک Access
    ذخيره کردن و بستن بانک اطلاعاتي

    کار با بانکهاي اطلاعاتي
    استفاده از الگوهاي از پيش طراحي شده
    داده چيست؟
    وارد کردن داده ها در جدول Access 2010
    آشنايي با ساختار جداول
    حرکت بين رکوردها در Access 2010
    کار با دستور GoTo
    آشنايي با ابزار Find
    تغيير دادن عرض ستونها
    ذخيره کردن و بستن جدول
    نگهداري از بانک اطلاعاتي

    کار با جداول
    ايجاد بانک اطلاعاتي جديد در Access 2010
    کار در نماي صفحه گسترده Datasheet
    آشنايي با انواع داده
    حذف کردن رکوردها در Access 2010
    مرتب سازي رکوردها در Access 2010
    فيلتر کردن رکوردها
    وارد کردن داده ها از خارج Access
    آشنايي با قابليت Office Clipboard
    صادر کردن داده ها از Access به ساير برنامه ها
    استفاده از ابزار Table Design براي ايجاد جدول
    آشنايي با مفاهيم فهرست و کليد اصلي
    کار با ويزارد مرجع در Access 2010


    ايجاد و استفاده از پرس و جوها
    پرس و جو چيست؟
    ايجاد يک پرس و جوي جديد
    افزودن شرط به پرس و جو
    ذخيره و اجراي پرس و جو
    ايجاد فيلترهاي محاسباتي
    تغيير خصوصيات پرس و جو
    ايجاد پرس و جوهاي مشترک
    قابليت جامعيت مرجع در Access 2010

    استفاده از فرمها
    فرم چيست؟
    ايجاد خودکار فرم براي يک جدول
    ايجاد يک فرم با استفاده از ويزارد فرم
    آشنايي با محيط طراحي فرم
    تغيير سبک فرم در Access 2010
    استفاده از کنترلهاي محاسباتي
    باز کردن و استفاده از فرمها
    ايجاد يک فرم کاملاً سفارشي

    ابزارهاي گزارش گيري
    گزارش چيست؟
    ايجاد يک گزارش خودکار
    پيش نمايش و چاپ گزارش
    ايجاد گزارش با استفاده از ويزار گزارش
    آشنايي با محيط طراحي گزارش
    استفاده از کنترل هاي محاسباتي در گزارش
    ايجاد برچسبهاي پستي در Access 2010

    تکنيکهاي پيشرفته در Access 2010
    آشنايي با ماکروها
    ايجاد يک ماکروي جديد با استفاده از ماکروها
    ذخيره و اجراي ماکرو
    استفاده از ماکرو در فرم
    آشنايي با زبان پرس و جوي ساخت يافته (SQL)
    آشنايي با دستور Select
    امنيت بانکهاي اطلاعاتي در Access 2010
    تعيين رمز عبور براي يک بانک اطلاعاتي

    فرمولهای اکسس VB
    فرمولهای مورد لزوم در اکسس
    ویرایش توسط parviz : چهارشنبه / ۲۱ تیر / ۱۳۹۱ در ساعت ۲۳:۳۹
    1 کاربر پست parviz عزیز را پسندیده است
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

  3. #3

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    ایجاد بانک اطلاعاتی در اکسس 2010

    ایجاد بانک اطلاعاتی در اکسس 2010

    Access چيست؟
    اکسس از برنامه های موجود در نرم افزار آفیس Microsoft Office است که برای مدیریت پایگاه داده ارائه شده است.
    این برنامه دارای قابلیتهای بسیار است , مانند ایجاد فرم ورود اطلاعات به شکل دلخواه .
    شروع کار با Access
    با باز نمودن اکسس پنجره ای نمایش داده میشود

    create table (1).jpg


    همانگونه که می بینید با انتخاب گزینه blank database و کلیک بر روی گزینه create یک بانک اطلاعاتی جدید ایجاد می گردد


    create table (2).jpg

    با کلیک روی گزینه Add to Add نوع داده مورد نظر را انتخاب نمایید .( تعیین نمایید که در ستون مربوطه چه نوع داده ای ثبت می گردد .)
    انواع داده ها در شکل زیر می باشد .
    مثلا اگر در ستون فقط عدد وارد می نماییم مانند شماره تلفن و شماره پرسنلی و ...، نوع فیلد داده را عدد تعیین نمایید.

    create table (2)-1.jpg
    ویرایش توسط parviz : پنجشنبه / ۰۸ فروردین / ۱۳۹۲ در ساعت ۲۳:۰۶
    1 کاربر پست parviz عزیز را پسندیده است
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

  4. #4

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    ذخيره کردن و بستن بانک اطلاعاتي اکسس

    ذخيره کردن و بستن بانک اطلاعاتي اکسس


    گام به گام تا ایجاد یک برنامه ثبت مشخصات مراجعین با ما باشید

    ابتدا بانک اطلاعاتی جدید ایجاد کنید .
    سپس مطابق شکل زیر فیلدها را تعیین نمایید .
    Id بصورت خودکار توسط سیستم اکسس ایجاد می شود و جهت داده ها بصورت خودکار شماره ردیف می گذارد .

    create table (3).jpg
    پنجره مربوطه را ببندید .

    create table (4).jpg
    برای جدول ایجاد شده نام مشخص تعیین نمایید .(حتما با زبان لاتین )


    create table (5).jpg
    بانک اطلاعاتی را با انتخاب گزینه Save از زبانه File ذخیره نمایید و یک اسم برای فایل تعیین نمایید .

    create table (6).jpg
    ویرایش توسط parviz : جمعه / ۱۶ فروردین / ۱۳۹۲ در ساعت ۰۰:۴۸
    1 کاربر پست parviz عزیز را پسندیده است
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

  5. #5

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    ویرایش بانک اطلاعاتی اکسس

    ویرایش بانک اطلاعاتی اکسس

    شما می توانید بانک اطلاعاتی خود را باز نموده و مطالب ورودی زا ویرایش نمایید و یا مطلب جدید ثبت نمایید.

    editTable01.jpg
    نحوه مشاهده بانک اطلاعاتی در زمان ورود داده ها و مطالب data Sheet View می باشد

    editTable02.jpg

    با انتخاب جدول مورد نظر و سپس کلیک روی گزینه Design View می توانید وارد محیط ویرایش بانک اطلاعاتی شوید .

    editTable03.jpg

    1- ابتدا بانک اطلاعاتی را انتخاب نمایید
    2- گزینه View را انتخاب نمایید
    3- روی گزینه Design View کلیک نمایید تا وارد نمایش ویرایش شوید .
    4- با انتخاب هر ردیف می توانید آن مورد را به بالا و پایین جابجا نمایید
    همچنین می توانید ویرایش روی اسامی فیلدهای خود انجام دهید.

    در این مرحله Field Name به معنی نام فیلد (سر ستون های جدول )
    و Data Type به معنی نوع داده ورودی می باشد.
    مثلا داده ها از نوع متن وارد می نمایید و یا عدد و . . .
    مورد Description فقط جهت وارد نمودن یاداشت و شرح برای فیلد مورد نظر می باشد و ارزش دیگری ندارد.

    editTable04.jpg
    در پایین جدول آیتمهایی را برای عر فیلد با توجه به نوع داده ورودی مشاهده می نمایید .
    در این قسمت اگر در ردیف بالا یک فیلد را انتخاب نمایید در پنجره پایین می توانید سایر تنظیمات را برای آن فیلد انجام دهید .
    برای داده ها

    editTable05.jpg

    fieldsize به معنی محدودیت تعداد کاراکتر ورودی می باشد
    format به معنی نحوه نمایش داده ها می باشد
    Input mask جهت تعریف نحوه نمایش داده ها می باشد
    Caption : برچسب و لیبل هر فیلد می باشد .
    اگر بخواهید نام فیلد مطلبی به صورت فارسی نمایش داده شود در این قسمت آنرا بنویسید
    (این قسمت فقط برای مشاهده نام فیلد به زبان مورد نظر می باشد و نام فیلد در برنامه همان است که در بالا وارد نموده اید که حتما باید به زبان لاتین باشد )

    Default Value : داده ای که بصورت از پیش تعیین شده در هنگام ثبت وارد شود و شما در صورت نیاز انرا تغییر می دهید .
    مثلا در قسمت نام شهر همیشه نام یک شهر وارد شود و شما در صورت نیاز آنرا تغییر دهید .)

    Validation Rule : محدوده قابل قبول ورود داده ها را مشخص می نماید .

    Validation Text : مطلبی که در استاتوس بار نمایش داده می شود
    Required : اجباری نمودن ورود داده
    با فعال نمودن این قسمت ، حتما باید در فیلد مربوطه داده خاصی را وارد نمود .
    Allow Zero Length : اجازه وارد نمودن فضای خالی با کلید اسپیس Space

    Indexed : ایجاد ایندکس در فیلد به جستجوها کمک می کند
    primary key به صورت عدم تکراری شدن آن فیلد می باشد
    مثلا در ثبت مشخصات پرسنل ، شماره پرسنلی نباید تکراری باشد زیرا افراد فقط یکبار ثبت شوند و تکرار قبول نشود
    ویرایش توسط parviz : جمعه / ۱۶ فروردین / ۱۳۹۲ در ساعت ۱۳:۲۵
    1 کاربر پست parviz عزیز را پسندیده است
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

  6. #6

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    آشنایی با Input Mask در اکسس 2010

    آشنایی با input mask



    در پنجره ویرایش جدول ابتدا فیلد مورد نظر را انتخاب نمایید

    سپس گزینه Input Mask را انتخاب نمایید و نحوه تایپ را در آن وارد نمایید .

    توجه : بجای رقم صفر از علائم دیگر که در پایین آمده استفاده نمایید تا شرایط مورد نظر شما فراهم شود .
    مثلا برای اجباری شدن ورود اعداد از 0 استفاده نمایید و برای اینکه فقط حروف وارد شود از L استفاده نمایید .
    مثلا اگر بخواهید کد ملی فرد را وارد نمایید در قسمت مربوطه تایپ نمایید : 0-000000-000
    یعنی تعداد 10 رقم وارد نماید و بعد از رقم سوم و رقم نهم فاصله نشان بدهد.
    (توجه : پس از ورود نحوه نمایش ، اگر وارد محیط ورود داده شوید متوجه می شوید که در فیلد کد ملی : _-______-___ نمایش داده می شود و فقط عدد وارد می شود و امکان تایپ حروف الفبا وجود ندارد.
    editTable06.jpg

    سپس

    editTable07.jpg

    علامتهای مورد استفاده در Input Mask اکسس

    برای ایجاد input mask باید با علائم مربوط به نوع داده های ورودی آشنا باشید . این علائم شامل :

    0 : اجازه ورود فقط عدد به تعداد صفرها
    9 : عدد يا فاصله خالي را وارد نمایید ولی اگر چیزی وارد نکردید مشکلی ندارد ( محدودیت کاراکتر ندارید)
    #:عدد،علامت مثبت ، علامت منفي و فاصله خالي مي تواند وارد شود اما الزامي نيست
    L : فقط حروف وارد شود
    ? :حرف به تعداد علامت سوال .
    A : حرف يا عدد را می توانید وارد نمایید
    a حرف يا عدد ميتواند وارد شود ولی الزامی نیست.
    & : حرف يا فاصله خالي را میتوانید وارد نمایید
    C :هر كاركتر يا فاصله خالي را وارد نمایید .
    < : كاركترهايي كه بعد از آن وارد ميشود به حروف كوچك تبديل ميكند
    > : كاركترهايي كه بعد از آن وارد ميشود به حروف بزرگ تبديل ميكند
    ! : كاركترها از راست به چپ وارد شوند
    \ :كاركترهاي كه به دنبال آن ميآيند به جاي اينكه به عنوان كد خوانده شود به صورت تحت الفظي نمايش مييابد.
    Password بصورت علامت * ستاره دار مورد استفاده قرار می گیرد

    هر یک از علائم فوق در input mask وارد نمایید .
    چند مثال برایتان می گذارم


    برای ورود کد پستی
    input mask رابصورت زیر وارد نمایید:
    inputmask03.jpg

    کد:
    000000-0000
    6 رقم چپ و یک فاصله و 4 رقم راست

    مثال 2 :
    تنظیم نمایش Input mask جهت شماره تلفن به صورت زیر

    inputmask04.jpg
    کد:
    0000-0000000

    نتیجه به صورت زیر نمایش داده می شود

    و یک نمونه دیگر برای ورود کد ملی

    کد:
    000-000000-0
    ویرایش توسط parviz : شنبه / ۱۷ فروردین / ۱۳۹۲ در ساعت ۲۳:۵۶
    1 کاربر پست parviz عزیز را پسندیده است
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

  7. #7

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    قواعد نامگذاري فيلدهای اکسس

    قواعد نامگذاري فيلدهای اکسس :
    1. برای نام فيلد از 64 كاراكتر بيشتر وارد نکنید
    2. شروع نام فيلدها با حروف الفبا باشد ودر ادامه رقم نیز میتوانید استفاده کنید .
    3. در نام فيلد از علامت ] , [ , ? ,! , ) ,( و همچنین کلمه name استفاده نکنید.
    4- براي نام گذاري فيلد ها ، جداول ، فرم ها ، كوئري ها ، گزارشات ، ماكرو ها و ماژول ها از نام فارسي استفاده نكنيد و حتما نام لاتین بکار ببرید
    5-در نامگذاری فیلدها و .. از جای خالی استفاده نکنید
    6- نام فیلد ها را با نام جدول و یا فرمها و ... هم نام قرار ندهید.
    7- برای فرمها و جداول و .... از نام مشخص کننده آن استفاده کنید مثلا اول نام جدولها TBL و سپس نام مربوطه را بنویسید تا بعدا دچار مشکل نشوید .

    اسامي جداول با Tbl شروع کنید. مثلا Tbl_Personel براي نام گذاري جدول پرسنل
    اسامي فرم ها با Frm
    كوئري ها با Qry
    گزارش ها با Rpt
    ویرایش توسط parviz : شنبه / ۲۴ تیر / ۱۳۹۱ در ساعت ۰۰:۳۰
    1 کاربر پست parviz عزیز را پسندیده است
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

  8. #8

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    مرحله دوم : ایجاد جستجو Query در اکسس

    مرحله دوم : ایجاد جستجو Query در اکسس



    qryWizard02.jpg
    سپس


    qryWizard03.jpg

    در نهایت


    qryWizard04.jpg
    ویرایش توسط parviz : یکشنبه / ۱۸ فروردین / ۱۳۹۲ در ساعت ۰۰:۰۲
    1 کاربر پست parviz عزیز را پسندیده است
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

  9. #9

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    ویرایش کوئری در اکسس 2010

    ویرایش توسط parviz : یکشنبه / ۱۸ فروردین / ۱۳۹۲ در ساعت ۰۰:۰۶
    1 کاربر پست parviz عزیز را پسندیده است
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

  10. #10

    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    فروردین ۱۳۹۰
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    173
    موردپسند: 562 بار در 252 پست

    آشنایی با انواع کوئری Query در اکسس 2010

    آشنایی با انواع کوئری Query در اکسس 2010


    queryEdit.jpg

    کوئری ها انواع مختلف دارند
    بعضی کوئری ها برای مشاهده ی یک جستجو بکار می روند (Select Query)

    Make Table
    نوعی کوئری است که پس از انجام جستجو ، نتیجه را در یک بانک اطلاعاتی و جدول دیگر به دلخواه شما ذخیره می نماید . این روش برای لیست گیری و ارسال فایل مربوطه به افراد ذیصلاح دیگر و یا تهیه پشتیبان بر اساس نیاز کاربرد دارد.
    مثلا نیاز است اطلاعات سال 1391 اداره خود را به سازمان بالاتر ارسال نمایید . باید یک کوئری درست نمایید تا اطلاعات سال را از شما پرسیده و شما با وارد نمودن 1391 نتیجه را به صورت یک لیست مشاهده نمایید . حال اگر نوع این گزارش را Make Table در نظر بگیرید، نتیجه منجر به ایجاد یک جدول که حاوی داده های سال 1391 می باشد. و شما می توانید این جدول را به اداره و یا سازمان مربوطه ارسال نمایید.


    Append Query
    نوعی کوئری است که اطلاعات ذخیره شده را از یک بانک اطلاعاتی که از سایرین دریافت نموده اید و یا در اختیار دارید ، جستجو و نتیجه را به جدول موجود در نرم افزار شما اضافه می نماید.
    مثلا در مثال فوق شما می توانید یک کوئری ایجاد نمایید که اطلاعات جدول ادارات زیرمجموعه را به اطلاعات موجود در نرم افزار شما اضافه نماید.( جمع بندی )

    Update Query
    اگر شما اطلاعاتی را در جدول وارد نموده اید با این کوئری می توانید آن اطلاعات را به روز نمایید .
    مثلا می توانید در نرم افزار فروشگاهی مشخص نمایید که تمامی قیمت اقلام خریداری شده مربوط به سال 1391 در جدول درصد خاصی افزایش یابد.

    Crosstab Query
    اطلاعات را طبقه بندی می نماید ( به نوعی ، ایجاد جدول آماری است )
    اطلاعات موجود در جدول را بصورت دسته بندی نمایش می دهد.

    Delete Query

    شما می توانید یک کوئری تهیه نمایید که اطلاعات خاصی را از جدول شما حذف نماید.
    مثلا می توانید اطلاعات مربوط به سال خاصی را از جدول مربوطه حذف نمایید . برای اینکار یک کوئری ایجاد نمایید که اطلاعات آن سال را نمایش دهد . سپس آن کوئری را به کوئری حذف کننده تبدیل و ذخیره نمایید . حال با اجرای کوئری مشاهده می نمایید که با چند پرسش که جهت اخطار پرسیده می شود ، داده های مربوطه مطابق آنچه توسط شما در کوئری مشخص شده، حذف می گردد.


    توجه
    در تمام موارد فوق ابتدا باید حدوده مورد نظر رو به کوئری تعریف کنید تا فقط همون محدده کپی حذف و یا منتقل و یا . . . شود
    ویرایش توسط parviz : یکشنبه / ۱۸ فروردین / ۱۳۹۲ در ساعت ۰۰:۲۷
    1 کاربر پست parviz عزیز را پسندیده است
    فرقی نمیکند گودال کوچک آبی باشی
    یا دریای بیکران؛ زلال که باشی آسمان در تو پیداستـ...

صفحه 1 از 9 123 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •